© 2019 av Gjøvik Hockey.

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Flickr Sosiale Ikon
Angrerett, bytte og reklamasjon

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til å sjekke produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så har du krav på hele kjøpesummen tilbakebetalt. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil Gjøvik Hockey gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen tilbakebetales.

Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du har mottatt varen. Hvis du ikke vil beholde varen, må du gi beskjed innen fristens utløp. Du kan melde fra til oss på post@gjovikhockey.no eller i supporterbua i Fjellhallen. Dersom pakken ikke blir hentet vil den bli behandlet som uavhentet (se eget avsnitt for uavhentede pakker).

Angrerettskjemaet får du tilsendt sammen med varene. Dersom du henter ut varene i Fjellhallen vil du også få utdelt angrerettskjemaet. 

Etter at du har gitt beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten har du ytterligere 14 dager på deg til å sende varen i retur.

Ved spørsmål om angrerett eller retur ta kontakt på e-post post@gjovikhockey.no. 

Bytte/returnere varer i Fjellhallen 

Har du handlet i nettbutikken kan du bytte varen i vår supporterbutikk i Fjellhallen i forbindelse med A-lagets hjemmekamper, eller ved å avtale med oss på post@gjovikhockey.no. For å bytte eller returnere varer må du ta med ordrebekreftelsen eller kvittering som inneholder ordrenummer. Husk at merkelapper ikke må være fjernet fra produktet, samt at emballasje må være intakt. 

Bytte/returnere varer ved å sende til nettbutikken

Dersom du ønsker å returnere din ordre via post, vil du få tilbakebetalt kjøpesum og porto du har betalt ved bestilling. Du må selv dekke returporto, 

Du må levere varen i originalemballasjen og i samme stand som den var ved mottakelse. 

Send varene til:

Gjøvik Hockey

Heimdalsgate 2

2821 Gjøvik
 

Tilbakebetaling

Dersom du skal motta penger i forbindelse med en retur, så skjer dette til din bankkonto. Vi kontakter deg for kontoopplysninger. Tilbakebetaling skal finne sted innen 4-7 virkedager etter at vi mottar produktet fra deg til.

Ved heving av kjøp grunnet forsinket levering fra oss, gjelder samme regler som for retur. 
 

Gebyr ved uavhentede pakker

Husk at du må hente pakken din innen tre uker fra den ankommer hentestedet! Etter det sendes varene i retur.

Om du ikke henter pakken innen oppgitt dato slik at den blir returnert til oss, kan du bli belastet med et gebyr på inntil 150 kr. Dette gjelder også dersom om du har hatt gratis frakt på din bestilling. Du får ikke et ekstra gebyr på varer som er hentet og returnert med angrerettskjema.

Reklamasjon

Dersom det oppdages en feil eller mangel på en vare må du innen rimelig tid etter at dette oppdages, gi oss melding om at du ønsker å påberope en mangel (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Du kan melde fra om feil og mangler med varen til oss på post@gjovikhockey.no eller i vår supporterbutikk i Fjellhallen i forbindelse med A-lagets hjemmekamper. 

Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil og mangler. 

Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Gjøvik Hockey, betaler vi ikke disse utgiftene. 

Gjøvik Hockey betaler returporto på alle reklamasjonssaker dersom kvittering kan fremlegges.

Returadressen er:

Gjøvik Hockey

Heimdalsgate 2

2821 Gjøvik